Okudum #16 Şahika ve Feraye

23 Eylül 2013 Pazartesi

| | |


         Şahika ve Feraye uzun zaman sonra bitti. Bu kadar uzun sürmesinin sebebi annemlerin yasağıydı. Gizli gizli okudum, kapıları kitledim, okulda okudum ancak bu kadar sürede bitebildi. Bunun kitabın akıcılığıyla bir alakası yok. Sinan Akyüz sade, insanı yormayan ve oldukça akıcı bir dile sahip.
 
          Olaylar Biga'da, I.Dünya Savaşı'nın çıkmasıyla başlıyor. Şahika ve Feraye çok zengin bir ağanın kızları. Parayla ilgili o savaş döneminde bile sıkıntıları yok. Ailenin başından geçen olaylar, sıkıntıları görüyoruz bir süre.

           Benim çok beğendiğim bir kitap oldu. Uzun zamandır Türk yazar dolayısıyla böyle bir konu okumamıştım. Ağlamadım ama gerçekten çok ama çok üzüldüm. Ayrıca bazı yerlerde o kadar sinirlendim ki kitabı parçalayacaktım. Özellikle Meryem'e! Bak aklıma geldi yine sinir oldum. Neyse Şahika'ya da üzüldüğüm yerler oldu ama en çok Feraye'ye üzüldüm. Uzun zaman etkisinden çıkamayacağım herhalde.

             Kitabı kesinlikle öneriyorum. Sinan Akyüz'ü de öneriyorum. En kısa zamanda bende yeni bir Sinan Akyüz kitabı edineceğim. Şimdilik Piruze'yi düşünüyorum ama bakalım. :)

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Piruzayi oku bak,ben çok beğenmiştim :)

Kitap Yiyen dedi ki...

Hemen ekliyorum listeye, teşekkürleeer :)

Yorum Gönder